Årets Modevarumärke
Priset tilldelas ett svenskt kläd-, sko- eller accessoarvarumärke som med egen design vänder sig till herr, dam och/eller barn. Varumärket kan vara leverantör och/eller sälja via egna kanaler.
Kriterier
1. Ekonomisk utveckling, omsättning och resultat
2. Kollektionernas design/produktutveckling
3. CSR/Hållbarhetsarbete
4. Transparens och spårbarhet
5. Lyhördhet mot marknaden
Vinnaren tilldelas ett års kostnadsfri tillgång till Delogues PLM-plattform med obegränsat antal användarlicenser, inklusive alla funktioner och workshops.
Exkluderat tre månaders onboarding (priset varierar beroende på antalet användare). Vinsterbjudandet gäller i 24 månader och är inte bindande.
Årets Modebutik
Priset tilldelas en driven enskild fysisk dam-, herr-, sko- accessoarer- och/eller barnmodebutik, som säljer varumärken inom låg-, mellan- eller högprissegmentet.
Årets Denimvarumärke
Priset tilldelas ett skandinaviskt denimvarumärke, nylanserat som etablerat, som är innovativt, framgångsrikt och progressivt.
Juryns bedömningskriterier:
- Design
- Produkt och kvalitet
- Kommersiell framgång
- CSR-/hållbarhetsarbete